مناسب ترین سایز برای خرید تلویزیون کدام است؟

مناسب ترین سایز برای خرید تلویزیون کدام است؟

به گزارش تیم خبری و تولید محتوای بلاگ وب سایت نصب آگهی :

 

یکی از سوالات همیشگی و قدیمی در هنگام خرید تلویزیون این است که چه اندازه ای مناسب اتاق نشیمن و یا اتاق خواب شما می باشد؟

اندازه تلویزیون به عوامل مختلفی از جمله بودجه درنظر گرفته شده، فاصله فرد از صفحه نمایش، زاویه دید و ... بستگی دارد. از طرف دیگر غالبا در اتاق نشیمن یا پذیرایی، در کنار تلویزیون وسایل دکوری یا مبلمان و قفسه وجود دارد که در کیفیت تما شا کردن تصویر اثر می گذارد. اما در اتاق خواب معمولا تلویزیون در اطراف خود وسایل کمتری را می‌بیند و چشم بیننده تمرکز بیشتری بر روی تصویر دارد. در این مقاله راهکارهای عملی برای ارزیابی صحیح و رسیدن به نتیجه‌گیری مطلوب را در اختیار شما قرار خواهیم داد. اما وقتی که هیچ محدودیتی پیش رو نیست چطور؟ می‌توان ابعاد مناسب را انتخاب نمود؟ ساده­ ترین پاسخ شاید خریدن بزرگ‌ترین تلویزیون ممکن باشد. اما پاسخ دقیق، کامل و البته منطقی‌تر آن است که با توجه به هندسه اتاق، وضعیت قرارگیری مبلمان و صندلی‌ها، فاصله چشم از صفحه نمایش و سایر مواردی از این دست، تصمیم بگیریم.

توصیه هایی جهت انتخاب هوشمندانه

ارتباط مستقیمی بین ابعاد پیشنهاد شده‌ی صفحه و فاصله از محل تماشا (نشستن فرد) وجود دارد. پس هر چه فاصله شما از صفحه نمایش تلویزیون بیشتر باشد، واضح است که نیاز به تلویزیون بزرگ‌تری دارید. میزان ایده‌آل مربوط به این موضوع داشتن صفحه‌ای است که مقدار مشخصی از زاویه‌ی دید پیش رو را پر کند. هر چند که این میزان «ایده‌آل» جای بحث و گفتگوی بسیار دارد.

برای نمونه اغلب افراد در فاصله‌ی سه متری از تلویزیون می‌نشینند، پس صفحه نمایش حدوداً 90 اینچ برای چنین افرادی مناسب خواهد بود. این یعنی صفحه نمایش 55 اینچی که پیش روی شماست با توجه به این استاندارد «خیلی بزرگ» نیست. البته باید توجه داشته باشیم که همه نمی‌توانند با توجه به فضای موجود در اتاق یا بودجه‌شان چنین تلویزیونی تهیه کنند. پس به همین خاطر پیشنهاد دوم برای این دسته از افراد حداقل تلویزیونی با صفحه نمایش 60 اینچ خواهد بود. پس این موضوع که صفحه نمایش بزرگ تر از 32 یا مثلا 42 اینچ باعث آسیب چشم در هنگام مشاهده تلویزیون می‌شود کاملا اشتباه است.

موارد مهم دیگر

در واقع تماشای تلویزیون در این حد و اندازه زود آدمی را به خود عادت می‌دهد. این جمله را به طور قطع می‌گویم چرا که افراد زود به صفحات نمایش بزرگ‌تر خو می‌گیرند. حقیقت آن است که چشم با مشاهده‌ی تصویر بزرگ‌تر احساس راحتی می‌کند و هر چه سطح بیشتری از زاویه‌ی دید پیش روی شما دارای نورانیت یکنواختی باشد به مراتب بهتر است.

از طرف دیگر، تماشای تلویزیونی با صفحه نمایش کوچک در اتاقی تاریک بیشتر چشم شما را خسته می‌کند چرا که مردمک چشم بزرگ‌تر است و به دلیل تاریکی اتاق، درخشندگی تصویر چشم شما را خسته می‌کند. به همین خاطر بسیاری از افراد شکوه می‌کنند در هنگام تماشای تلویزیون در اتاق تاریک سردرد می‌گیرند. یکی از دلایل این موضوع شاید نور شدیدی است که از صفحه تلویزیونی که فضای کوچکی از زاویه‌ی دید پیش روی شما را پرکرده به چشم می‌آید. درست همانند زمانی که شخصی نور فلاش کوچکی را در تاریکی شب برای ساعت‌ها در چشمان شما می‌اندازد؛ در حالی که تلویزیون همانند یک پروژکتور با درخشندگی معادل 25 درجه است.

جمع‌بندی

البته تصمیم نهایی با شماست و ما در اینجا تنها موارد موجود پیش روی را ارائه کرده‌ایم. برای داشتن انتخابی هوشمندانه، ابتدا لازم است کاملا از نیاز های خود مطلع باشیم. سپس با توجه به بودجه، به سراغ بهترین گزینه ها رفته از میان آنها، مناسب ترین محصول را انتخاب کنیم. 

جستجو در سایت