جاروبرقی چی بخریم؟ پاکت دار یا بدون پاکت؟

جاروبرقی چی بخریم؟ پاکت دار یا بدون پاکت؟

به گزارش تیم خبری و تولید محتوای بلاگ وب سایت نصب آگهی :

 

هر دو نوع کیسه دار و بدون کیسه دارای قدرت مکندگی و امکانات مشابهی هستند ولی در شیوه انباشت، محل نگهداری و نوع جمع آوری زباله و تخلیه با هم متفاوت می باشند. در ادامه همراه ما باشید تا همه آنچه که در این زمینه لازم است بدانید را بیان کنیم.

قبل از آن که در مورد جاروبرقی پاکت دار و بدون پاکت بدانید، لازم می دانیم با مهم ترین نکات در خرید جاروبرقی آشنا شوید . از مهم ترین این نکات می توانیم به قدرت فیلتراسیون، توان موتور، قدرت مکش و سطح صدا اشاره کنیم. با شناخت ویژگی های جاروبرقی مناسب می توان یک انتخاب مناسب داشت و امور نظافت مربوط به خانه را با سهولت هرچه بیشتر انجام داد.

حال که با این نکات آشنا شدید، به سراغ معرفی انواع پاکت دار و بدون پاکت جاروبرقی می رویم. در دسته بندی از منظر پاکت، جاروهای برقی به دو دسته کلی پاکت دار و بدون پاکت تقسیم بندی می شوند. در جاروهای پاکت دار، از کیسه پارچه ای، پلیمری و یا کاغذی و به دو شکل دائمی و یک بار مصرف برای جمع آوری گرد و خاک و زباله استفاده می شود. گرد و خاک و زباله پس از مکش، در کیسه این دستگاه جمع می شود. کیسه دائمی می بایست بعد از هر بار خالی شدن، شستشو داده شود و اگر کیسه دستگاه یکبار مصرف باشد، می بایست بعد از هر بار پر شدن پاکت را دور انداخته و پاکت جدید جایگزین شود. در مقابل در جاروبرقی بدون کیسه یا مخزن دار، گرد و خاک و زباله مکیده شده توسط دستگاه در مخزنی که اغلب شفاف است، جمع شده و فشرده می شود.

جاروبرقی کیسه ای و بدون کیسه از لحاظ عملکرد، مشابه هم بوده و می توان گفت عمدتاً در نوع جمع آوری زباله و تخلیه با هم متفاوت می باشند. هر دو نوع جاروبرقی دارای نقاط ضعف و قوت می باشند که در ادامه بررسی می کنیم.

در جاروبرقی های کیسه ای، نیازی نیست که به طور مداوم فیلتر یا مخزن را تمیز کرده و شستشو نمائید. این درحالی است که مخزن و فیلتر جاروهای بدون کیسه می بایست به صورت مرتب شستشو و تمیز گردد. لذا می توان گفت که در جاروهای کیسه دار، مسائل بهداشتی به میزان بسیار بالایی در مقایسه با مدل های بدون کیسه رعایت می شود.

هر دو نوع جاروبرقی کیسه دار و بدون کیسه دارای فیلتر می باشد. وظیفه این فیلتر، جلوگیری از ورود گرد و غبار نرم و ریزِ مکش شده به مخزن می باشد. این فیلتر در مدل های کیسه دار در مقایسه با مدل های بدون کیسه بهتر عمل می کند.

جستجو در سایت