کرونا در ایران؛ تازه‌ترین آمار رسمی: ۴۷۴۷ مورد ابتلا، ۱۲۴ مرگ

کرونا در ایران؛ تازه‌ترین آمار رسمی: ۴۷۴۷ مورد ابتلا، ۱۲۴ مرگ

به گزارش تیم خبری و تولید محتوای بلاگ وب سایت نصب آگهی :

 

وزارت بهداشت ایران تازه‌ترین آمار ابتلا و مرگ به علت بیماری کروناویروس ۲۰۱۹ را اعلام کرد. بر این اساس در بیست و چهار ساعت گذشته ۱۲۳۴ مورد جدید شناسایی شده و مجموع مبتلایان به ۴۷۴۷ رسیده است. ۱۲۴ نفر درگذشته و ۹۱۳ هم بهبود یافته‌اند.

پنج استان تهران، قم، گیلان، اصفهان و مرکزی بالاترین نرخ ابتلا را در ۲۴ ساعت گذشته داشته‌اند.

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: "در مبادی ورودی استان‌های گیلان و مازندران برای مسدود کردن ورود افراد غیرسکنه و غیربومی اقداماتی انجام شده است. اگر روند سفرها ادامه داشته باشد، ستاد ملی به صورت قهری برخورد می‌کند و شاید از اقدامات ارشادی فراتر برود."

ورود به دو استان گیلان و مازندران فقط برای خودروهایی که پلاک این دو استان را دارند مجاز است و از رانندگان در مبادی ورودی تب‌سنجی می‌شود.

به گفته وزارت بهداشت ایران "طرح بسیج ملی شکست کرونا" در استان‌های قم، گیلان، مازندران و گلستان آغاز شده و قرار است در تمام کشور اجرا شود. در این طرح ۳۰ هزار مامور وزارت بهداشت به "منازل مردم مراجعه و اقدام به آموزش افراد و یا گندزدایی می‌کنند."

در همین حال استانداری تهران تصمیم گرفت که از فردا ساعت کاری اداره‌ها را به حالت عادی برگرداند اما همچنان دورکاری یا مرخصی برای کارمندان تسهیل شود و "بنا به تصمیم مدیران" کارکنان چرخشی و با شیفت‌بندی سرکار حاضر شوند. ساعت کار بانک‌ها هنوز عادی نشده و دوازده و نیم ظهر تعطیل می‌شوند.

اما در بسیاری از استان‌ها علاوه بر تعطیل مراسم و گردهمایی‌ها همچنان ساعت کار اداره‌ها کمتر از مواقع عادی است.

تقریبا در سراسر کشور تعطیلی مراکزی همچون تالارهای پذیرایی، سالن‌های ورزشی، تئاتر، سینما و نماز جمعه ادامه خواهد داشت و شیفت‌های چرخشی، دورکاری، کاهش نیروی انسانی در دستگاه اجرایی، کاهش حضور افراد در شهر سیاستی است که برای مقابله با ویروس کرونای ۲۰۱۹ دنبال می‌شود و به تدریج تمکز بر محدود کردن سفر و تشویق مردم به پرهیز از سفر بیشتر شده است.

مدارس، دانشگاه‌ها، مهدکودک‌ها و مراکز توانبخشی تا آخر سال تعطیل شده‌اند. جلسات مسئولان دولتی و ایرانی با ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود و سعی شده با استفاده از دولت الکترونیک رفت و آمدها کم شود.

به توجه به ضرر سنگینی که به کسب و کارهای حوزه گردشگری خورده ولی تیموری، معاون گردشگری و رئیس کمیته پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در اماکن گردشگری و ورزشی گفت طرحی با عنوان "کوپن سفر" در دست بررسی است تا "بعد از پایان این بحران، فرصتی برای سفرهای از دست رفته مردم فراهم شود."

همچنین استفاده از هتل‌ها برای گذراندن دوران نقاهت بهبودیافتگان کرونا مطرح شده است.

در همین حال شورای پول واعتبار برای صاحبان کسب و کار سه ماه مهلت برای پرداخت قسط وام‌ها در نظر گرفته و دولت مصادیق کسب و کارهایی که مشمول این مهلت می‌شوند را تعیین می‌کند.

کارشناسان سازمان جهانی سه روز در ایران بودند و اقدام‌های این کشور را در مقابله با کروناویروس ۲۰۱۹ بررسی کردند. این سازمان در توئیتر نوشت که "استراتژی‌ها و الویت‌های ایران در جهت درست پیش می‌رود، در مدیریت بیماران، پیشگیری و کنترل عفونت، آزمایشگاه‌ها و کمیسیون خطرسنجی و کل رویکرد دولت. اما کارهای بیشتری باید انجام شود از جمله در گردآوری‌داده‌ها و تحلیل آنها."

جستجو در سایت