یک عرضه‌کننده بزرگ سیستم تشخیص چهره‌ هک شد

یک عرضه‌کننده بزرگ سیستم تشخیص چهره‌ هک شد

به گزارش تیم خبری و تولید محتوای بلاگ وب سایت نصب آگهی :

 

یک شرکت نوپا که پایگاه اطلاعاتی اش بیش از سه میلیارد عکس از فیسبوک،‌ یوتیوب و توییتر را ذخیره کرده بود، هک شده است.

با این حمله،‌ هکرها توانسته اند به فهرست مشتریان این شرکت به نام "کلیرویو اِی آی ( Clearview AI)" دسترسی پیدا کنند. هر چند شرکت گفته که نقض امنیتی در سِرورهایش رخ نداده است.

بیشتر مشتریان این شرکت، نهادهای انتظامی آمریکایی هستند که از فن آوری تشخیص چهره آن برای شناسایی مظنونان استفاده می کنند.

اما استفاده این شرکت از تصاویر افراد که از اینترنت گرفته شده،‌ سبب بروز نگرانی هایی در زمینه نقض حریم شخصی آنان شده است.

دسترسی بدون اجازه

این شرکت به بی بی سی نیوز گفته است که "حفظ امنیت اولویت کلیرویو است".

"متأسفانه پدیده نقض امنیتی بخشی از زندگی در قرن بیست و یکم است. دسترسی (هکرها)‌ به سِرورهای ما هرگز برقرار نشده است."

"ما ضعف امنیتی موجود را برطرف کردیم و همچنان به تقویت امنیت سیستم خود ادامه می دهیم."

البته این شرکت گزارش سایت "دیلی بیست" را تأیید کرده که در آن آمده، فردی بدون اجازه به فهرست مشتریان آن دسترسی پیدا کرده است.‌

تیم مَکی،‌ تحلیلگر شرکت امنیتی " Synopsys" می گوید "در حالی که وکیل آنها به درستی می گوید که نقض امنیتی، از واقعیت های زندگی در جامعه مدرن است،‌ ولی ماهیت فعالیت "کلیرویو اِی آی" این نوع حملات را مشکل سازتر می کند.

به گفته او:‌ سیستم های تشخیص چهره تا حدی پیشرفته شده اند که می توان با آنها به‌سرعت یک فرد را شناسایی کرد، ولی ترکیب کردن اطلاعات مربوط به تشخیص چهره با اطلاعاتی که از منابع دیگر به دست آمده، مانند شبکه های اجتماعی، می تواند

گزارشی با جزییات از مشخصات و فعالیت های یک کاربر بدهد بدون اینکه از آن فرد کسب اجازه شده باشد..

''بسیار مشکل‌ساز''

ماه گذشته،‌ یک گزارش تحقیقی که در روزنامه نیویورک تایمز چاپ شد،‌ مشخص کرد که بعد از حذف شدن عکس ها از صفحات افراد در شبکه های اجتماعی، آن عکس ها هنوز در پایگاه اطلاعاتی کلیرویو باقی مانده اند.

توییتر، یوتیوب و فیسبوک از آن شرکت خواسته اند که از عکس های موجود در این شبکه ها استفاده نکند.

به گفته ران وایدِن، سناتور آمریکایی، فعالیت های کلیرویو "بسیار مشکل ساز" بوده است.

او می گوید که‌ این حق هر آمریکایی است که بداند آیا عکس شخصی‌اش به طور مخفیانه در یک پایگاه خصوصی تشخیص چهره استفاده می شود.

اما هون تون-تَت، مدیر ارشد کلیرویو، می گوید که طبق متمم اول قانون اساسی آمریکا حق اوست که عکس هایی را که در فضای عمومی هستند گردآوری کند.

متمم اول قانون اساسی آمریکا،‌ به کنگره آمریکا اجازه نمی دهد در مواردی مانند محدودسازی آزادی بیان،‌ نقض آزادی مطبوعات و چند مورد دیگر،‌ قانون وضع کند.

جستجو در سایت